Followers

24 December 2012

PEREMPUAN PENIPU --'

assalamualaikum :)
sblum masuk sem lagi dah janji nak cite pasal perempuan ni.tapi tak tercerita.hihi.
so saya akan cite skrg pasal dia.
saya bagi nama perempuan ni A.
si A ni sekelas ngan saya since part 1 lagi.
mase part 1 saya intake yang kedua.bdak tak pandai.so taraf rayuan je la.
so,nak di jadikan cerita a month after saya dk situ,saya pn kawan la ngan si A dan si B ni. and also ngan sya.
kitaorg berempat mmg rapat la.
so satu hari 2 di bulan puasa,saya ngan sya ni isi ptptn lmbt.so kitaorg temujanji ngan ptptn pn lmbt la.
so hari 2 dia cakap la nak ajak kitaorg pegi rmah dia.kononnya lepas ptptn 2,pegi rmah dia.and then esok 2 dtg la.kononnya la.
after that,dia bgtaw kitaorg yang dia dah janji ngan mak bf dia nak bukak puasa kat rmah bf dia.bla.bla.bla.
so kitaorg dgar je la.nak marah 2 mmg nak marah la.
buat ape janji ngan kitaorg kalau dah janji ngan bf kan?
buang karan je.phuihh.
lepas dari 2 mmg kitaorg tak cakap la ngan dia.just tgur2 mcm 2 je.

2 cerita part 1.
yang ni cerita masa part 2.
masa part 2 tngah2 sem 2 kitaorg rpt la ngan dia.
mase 2 kitaorg mmg tak knal sngt dia.juat taw dia mcm 2 je la.
mase akhir sem 2,madam pnggil dia ngan kwn2 dia.
madam ckp dia ade tiru assignment akak Z ni.
dia tak mengaku.lepas 2 dia cakap kat madam yang dia nak buat balik assignment 2.
masa 2 kitaorg mmg tngah gduh ngan akak Z ni.
tak ingt dah pasal apa.
lpas 2 dia call kitaorg cakap akak Z ni tuduh dia tiru assignment,lpas 2 dia pnggl akak Z 2 akak 2 buat tak taw je.
lpas 2 mmg kitarg gduh kaw2 la.sbb kitaprg tak taw crita sbnar.
lpas 2 nak masuk awal sem ke tngah sem 3,baru la kitaorg taw yang dia 2 mmg sbnrnya tiru assignment akak Z.
bayang kan.library buat psal UMT tapi isinya psal UNISEL.macam tak logik kan?
start hari 2 mmg rasa bersalah sngat ngan akak Z.tapi biasalah manusia mcm saya ni.susah beno nak mintak maapnye.haih --'
start hari 2 jgak la.kepercayaan terhadap si A lenyap serta merta.

2 cerita part 2.
ni cerita part 3.
nak dijadikan cerita.masa part 3 ni kita kitaorg kena buat promotion.
promotion 2 kitaorng kena buat kat Muzium.
and then dia ni stu biro ngan yen.biro cenderahati.tapi satu group ngan saya untuk projek iaitu demonstrasi batik.
so,dah namanye promotion mmg bz lah kan.
tapi si A ni mmg bnyak gila la bagi alasan.
yen ajak dia pegi beli brg dia cakap dia tak boleh pegi,balik sbb nenek dia sakit.
2 3 hari aku dk dgr ayat sama.tiap2 mnggu ada je alasan.
tapi hakikatnya,nenek dia masuk wad 2 2 3 hari slpas dia bagi alasan.
macam mana bley kantoi?ade lah.hihi.
disbbkan ni dia gduh ngan yen.dia ckp yen tak bagi dia buat kerja la.
kalau la bagi semua kerja kat dia.lmbt lagi nak siapnya.huh.
lpas 2 hari 2 kononnya kitaorg ajak la dia pegi muzium.nak bncg psal demo.
dia ckp nnti la bgtaw balik.
malam 2 anta msg cakap tak bley pegi.nnek sakit.
lpas 2 cakap tak pe la duit sewa kete 2nanti dia bayar.
ape dia ingt kitaorg ni hadap sngat ke duit dia?
kitaorg bley byar la sewa kete 2.bknnye nak duit 2.
tapi nak kan kerjasama.haih --'
lpas 2 hbis segala bagai promotion ni.
yen pn suh la dia buat report.
nak taw report dia macam mana?
try korang suh bdak kecik buat report.lpas 2 guna google translate.and then copy paste yang dari google tranlsate ke report korg.
macam 2 la.dngan grammar error yang berterabur.dgn campur bm ngan bi nya.malu la.dah part 3 tapi report tak pandai nak buat.
alasan dia "aku mano pndai bi" wakkk lu.alasan tak leh blah!
and then masa final.shari sblum exam CTU.yang ni dia mmg cari nahas ngan saya la.
shari sblum exam 2,saya keluar ngan rommates,pegi ke kolej DO beli nasi.
pakaian saya macam biasa.sluar track,t-shirt bercardigan,selipar jepun and tudung yang di straightkan ke bawah.
nak dijadikan cerita.salah sorang rommate saya ni naik la tenggiling ngan dia.
and berselisih ngan saya.dia mengata pasal saya yang berbunyi : (di translatekn ke bahasa stndard.hihi)
"eh.farah ke 2.macam 2 je ke pakaian?cakap anak org kaya"
"sape kak ***?kawan kak *** ke?"
"tak la.kawan kak *****"
lepas 2 ade lagi la yang dia cakap.tapi rommates saya tak dgar sngat.
so.rommate saya balik bilik cerita kat saya.and then saya pn update status hot2 la kat fb.
lpas 2 malam 2 dia baca.dia sbnrnya mmg dah planning ngan bdak2 yang dia cakap dalam tenggiling 2.
so nak dijadikan cite pagi esoknye,exam ctu,dia adalah org pertama yang kluar.
tak pernah selama ni dia org first yang kluar.
dia mmg nmpak pucat pn mase 2.lpas 2 dah hbis exam,iqah,classmate sy bagi novel yang dia pinjam dari saya.
 lepas 2 saya pegi cari la itik si buruk rupa 2.jumpa dia kat tepi tngga.
lpas 2 saya ikut dia.and kitaorg brenti kat blok c.
saya pegi la tolak2 dia.
dia tolak saya balik.lpas 2 gaduh2.dia cakap la dia tak bgtaw kat saya tapi dia bgtat yen.
amboih.tkar topik ye kau.
lpas 2 tiba2 bdak yang ade dalam tenggiling 2 ade skali ngan dia.sdgkan bdak 2 bdak pra dip yang mmg tak exam hari 2.mmg dia dah rancang awal2.
lepas 2 dia cakap macam ni kat saya :
"farah.kau ni kan pandai.3.4,3.5 tapi tak de otak"
saya pn ape lagi,ambik novel nak pukul.nasib baik kawan smpat tahan.kalau tak,mmg perghhh habis la dia 2.
tapi dia pn mcm tak takut je sbb dia taw.kalau saya pkul dia,saya yang akan kena sbb kami dalam kawasan u masa 2.
dia suh saya g kolej dia.sya cakap je ok.tapi saya tak pegi pn.buat ape nak pg.buang karan je pegi sbb org macam 2.
lepas 2 dia mmg slalu la kena dalam kelas.
skrg pn kena lagi ngan saya.pandai sngat cari pasal.pdan muka.ambik la kau.

2 cerita masa part 1 sampai part 3.
cerita dengan saya.cerita lain bnyak lagi.
hihi.dia ade bgtaw rommates dia dia dapat dekan masa part 1.lpas 2 dia ckp rmah dia ni rmah bnglo.cakap dia class rep la masa part 1.
pdhal dia 2.5 je masa part 1.nak tipu pn agak2 la.skrg pn dia still tipu.
dia pg cerita kat org lain smuanye brtentangan
haih.tlg la berwaspada semua dngan org mcm ni taw.
rasenye bnyak lagi cite psal dia.tapi tak ingt.sbb bnyak sngt.hihi.
nanti kalau ingt saya update lagi.
adiosa

pesanan untuk si A
"cukuplah menipu.cukuplah menayang semua benda yang kau ada.kami tak kaya tapi kami berbudi bahasa.kami tak pakai baju cotton mahal tapi kami tak menipu cakap beli baju kat butik pdhal beli kat kedai siam.kami tak bermegah dengan kekayaan org lain.kami tak suka menyusahkan mak ayah kami.cukuplah nak melaga lagakan org.sbb org mcm kau ni lah perosak bngsa masa depan"


A KISS FOR YOU :*

3 comments:

hey2.leave your comment yaa :)