Followers

10 March 2012

OVERSEAS :')

hai semua.bajet ramai yang baca blog saya.HAHA.overseas.something different topic for today.why tibe2 saya cakap pasal overseas?sbb saya nak study overseas macam orang lain.dulu masa sekolah selalu je cakap nak sambung blaja sana la.nak sambung blaja sini la.tapi study nye tak jugak.haih.tak guna menyesal sekarang.when i'm a form 3 student,saya cakap kat umi ngan ayah saya,saya nak dapat 8A.yes.mmg saya yakin nak dapat 8A.tapi saya lemah sangat dalam matapelajaran SAINS.sampai satu tahap saya fed-up.tapi saya gagahkan jugak untuk penuhi impian saya.bila exam.saya call umi saya cakap saya tak boleh jawab.saya nangis masa 2.umi saya cakap tak pe.em.besarkan pengorbanan seorang ibu sebab nak tgk anak dia tak sedih.hari ambik result, saya je yang nangis kuat2.sbb saya tak boleh tunaikan impian umi ngan ayah saya.dan saya tak dapat tunaikan impian saya sendiri.saya cakap kat umi ngan ayah saya nak pindah sekolah.tapi umi ngan ayah tak bagi.saya duduk jgak kat situ sebab tak nak kecewakan umi ngan ayah.masa form 4.cita-cita saya nak study nak g overseas.tapi biasalah kan.azam saja.tapi usaha tak.em.form 5.saya try study.tapi saya tetap tak minat ngan sains ni.bio,phy,chemy semuanya KO.saya tawakkal je.masa ambik result spm.saya hanya senyum sebab mungkin saya dah jangka.dan impian saya nak g study overseas terkubur macam 2 je.sekarang.bila tengok orang yang study overseas.rasa cemburu,menyesal.tapi tak de guna menyesal sekarang.tapi saya ingin teruskan balik apa yang saya impikan dulu.saya nak sambung degree kat overseas.itupun kalau ade peluang.saya harapkan sangat2.moga2.keputusan diploma saya akan melayakkan saya untuk sambung study kat overseas.insyaALLAH :')

untuk adik2.jgnlah study main2.start now kalau kamu nak impian kamu tercapai.

assalamualikum :)

A KISS FOR YOU :*

No comments:

Post a Comment

hey2.leave your comment yaa :)