Followers

20 July 2012

MANUSIA

assalamualaikum.
kenapa tajuk macam 2?sebab aku nak cite sikit pasal manusia ni.

first pasal lecturer aku.
adelah sorang lecturer ni.mase part 2 aku dah prnah belajar ngan dia.tapi tak de lah seteruk part 3.aku tak tahu la ape kena ngan dia sem ni.first2 masuk kelas dah cakap tak sempat.baru first day.dia ajar subject promotion.untuk subject ni.kitaorang kena buat promosi dekat muzium.tak de hal lagi.tapi yang jadi masalah bila dia asyik cakap tak de masa and nak benda 2 settle cepat.mmg bnyak hal yang jadi masa kitaorang siapkan proposal.ntah pape dia selalu je bangkang ape yang kitaorang nak buat.padahal benda 2 sepatutnya atas kitaorang.and dia sebagai penasihat hanyalah memberi nasihat.bukan menentukan ape yang kitaorang kena buat.first2 proposal yang dibuat ok je.sampailah dia tgk.benda 2 jadi huru hara.padahal kalau kami buat sendiri sah2 tak kan jadi huru hara.pengarah projek,timbalan ngan s/u selalu je kena skip kelas sbb dia.sbb perangai dia yang suka menhuru harakan keadaan.semua orang kenal and tahu perangai dia.untuk junior2.pandai2lah nak hidup ngan dia nanti.

second pasal singa betina.
agak kasar.tapi 2 yang layak dipanggil.singa betina ni memag bermasalah sikit.hari promotion.semua benda dia nak rebut ngan kitaorang.mmg agak panas hati la ngan singa betina ni.first pasal meja.padahal dah terang2 kitaorang cakap kat dia yang kitaorang guna tak sampai separuh.dia asyik cakap meja 2 untuk pameran la.mmg aku rasa nak cepuk je dia masa 2.tak faham bahasa sangat.dah la sampai lambat.sampai2 nak buat hal.ape kejadahnya macam 2.lepas 2.dia ni mmg kaki bodek.mase lecturer kitaorang tngah tgk aktiviti group aku.dia pg bodek lecturer kitaorang g tmpat aktiviti dia.mmg sial lah perempuan 2.dia 2 dah la selfish.mmg agak panas la hari 2.

third pasal manusia yang berlagak lebih.
yang ni mmg hangin la jgak.tak pernah buat keje.dtg meeting pn tak.tiba2 nak marah2 orang.yang ni mmg akan buat aku hangin satu badan even bkan group aku.aku tak faham ngan orang yang lebih pentingkan persatuan dari pelajaran ni.datang u ni nak belajar ke nak berpersatuan kak?agak2 la nak berpersatuan pn.huh.

last pasal manusia yang suka cakap berbelit.
yang ni pn masalah.kalau malas cakap je malas.senang.tak payah nak berbelit sangat bagi banyak alasan.bukan aku hadap sangat dengan alasan 2.kalau nak cakap straight je.aku paling tak suka orang yang berbelit and suka menipu.mmg buat hati membara lah.

banyak masalah kan?banyak ragam manusia kat dunia ni.payah nak difahami.tapi kalau boleh yang penting.JANGAN SELFISH.tak de orang nak beli ikan kau pn. --'

assalamualaikum.

A KISS FOR YOU :*

No comments:

Post a Comment

hey2.leave your comment yaa :)